Witajcie w SP 12

Szkoła Podstawowa nr 12 w Krośnie zaprasza do zapoznania ze swoją witryną internetową. Mam nadzieję, drogi Gościu, że znajdziesz tu wszystkie potrzebne informacje

Home

Kończy się rok szkolny 2019/2020. Z pewnością przejdzie on do historii jako rok w edukacji bez precedensu. Zresztą pandemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia w całym spektrum funkcjonowania świata również były czymś zupełnie niespotykanym. Zamknięte zakłady pracy, izolacja, zakaz spotkań, podróży i zgromadzeń, to tylko niektóre z obostrzeń ograniczających nasze życie. 

 

Szkoły zostały zamknięte z dnia na dzień. W środku tygodnia, w połowie dnia (w środę) pojawiła się informacja o tym, że w czwartek, 12 marca do szkoły nie przychodzimy. Nikt wówczas nie wiedział, czy potrwa to tydzień, miesiąc czy ponad trzy. Początkowo mówiono, że trzeba prowadzić zajęcia na odległość, ale właściwie nie określona jakiego rodzaju. Później podjęto decyzję że należy zdalnie realizować podstawę programową. Szkoły nie były przygotowane na takie nauczanie. Nie były wdrożone narzędzia, platformy edukacyjne. Uczniowie i nauczyciele nie stosowali takich technik na skalę masową, a więc nie mieli doświadczenia. Nie było też wskazań z jakich narzędzi należy, a z jakich nie powinno się korzystać. Każda szkoła – po swojemu – starała się znajdować swoje rozwiązania i każde z nich miało lepsze i gorsze strony. Na początku był chaos. Irytował wszystkie strony procesu edukacji: rodziców, uczniów i nauczycieli. I wszyscy spędzali godziny przed komputerami starając się pokonać problemy w nowej rzeczywistości. Poznawanie i testowanie nowych narzędzi informatycznych, opracowywanie scenariuszy zajęć i instrukcji dla uczniów, opracowywanie rozwiązań logistyczno-komunikacyjnych i inne czynności powodowały, że były dni, kiedy praktycznie nie odchodziliśmy od komputerów (spędzaliśmy przy nich nawet po 12-14 godzin na dobę!). To było straszne! Z czasem jednak uczyliśmy się co raz sprawniej: konto Onerive, wybrane platformy edukacyjne, platforma Zooom i idziennik pomogły ustabilizować proces uczenia zdalnego. Oczywiście nie uczyniły go doskonałym, ale uporządkowały wstępny chaos. Z biegiem dni nauczyliśmy się w miarę sprawnie realizować kolejne treści nauczania. Oczywiście każdy z nas znajdzie uzasadnione powody do narzekania, ale wypada też odnieść się ze zrozumieniem do całej tej sytuacji. I właśnie tym wszystkim, którzy to zrozumienie znajdywali dziś dziękujemy w sposób szczególny. My też staraliśmy się rozumieć sytuację uczniów i rodziców. To, że bywały problemy techniczno-sprzętowe, że czasem „rwało” Internet, że chwilami nie ogarniano wszystkich zadań. Nauczyciele starali się wspierać uczniów. Podawali rękę przy poprawie ocen, służyli pomocą podczas konsultacji i zajęć dodatkowych, wydłużali terminy oddania prac gdy wiedzieli, że stały na przeszkodzie problemy techniczne. Skutkiem tego jest brak ocen niedostatecznych i promocja wszystkich uczniów do następnej klasy. Teraz czas na odpoczynek i wakacje.

Zapewne wszyscy mamy już dość zdalnej formy nauczania, która niejednokrotnie przynosiła więcej obowiązków i zajętego czasu niż forma stacjonarna. Zapewne chcielibyśmy wrócić do szkół, do nauki jaką znamy z pierwszego półrocza i wcześniejszych lat. Mamy jednak nadzieję, że i obecna sytuacja dla każdego z Państwa przyniosła jakiś element pozytywny, coś dobrego, co pozostawi po sobie pozytywny ślad.

Życzymy Państwu wiele zdrowia, odejścia od komputerów i spędzania jak najwięcej czasu z bliskimi, na świeżym powietrzu, w dobrym nastroju i przy dobrej pogodzie. Ufamy, że spotkamy się we wrześniu w szkole.

M.Świerad